فلوکستین همراه با ریسپریدون در درمان اختلال قمار آنلاین گزارش موردی

این مطالعه به استفاده از داروهای فلوکستین و ریسپریدون برای درمان اختلال قمار آنلاین یک مورد می پردازد.

نکات کلیدی این مطالعه عبارتند از:

1) اختلال قمار آنلاین وابستگی به قمار اینترنتی است و می تواند به مشکلات اجتماعی، مالی و بهداشت روانی منجر شود. درمان شامل درمان دارویی و روان درمانی است.

2) فلوکستین یک ضدافسرده SSRI است که برای درمان وابستگی ها و اختلالات اضطرابی مصرف می شود. ریسپریدون یک داروی ضدافسرده مؤثر بر سروتونین و نوراپی نفرین است که برای وابستگی به مواد و قمار مفید است.

3) این مطالعه موردی یک مرد 35 ساله با اختلال قمار آنلاین و مشکلات مالی زیاد ناشی از آن را مورد بحث قرار می دهد. او به مدت 12 هفته با فلوکستین و ریسپریدون درمان شد و نشانه های اختلال و وابستگی او کاهش یافت.

4) نتایج این مورد مؤید استفاده از این دو داروی ضدافسرده برای درمان اختلال قمار آنلاین است. اما مطالعات بالینی کنترل شده برای تأیید نتایج موردی لازم است.

در نتیجه، این مطالعه موردی نشان می دهد که ترکیبی از فلوکستین و ریسپریدون می تواند برای درمان اختلال قمار آنلاین مفید باشد. اما برای تأیید نهایی، مطالعات بالینی بزرگتر لازم است.

 

Bai, Mei, Erjia Huang, Huijie Du, Lu Yang, Xin Zhang, Yang Yang, Zhe Yan, and Wei Wang. "Fluoxetine combined with risperidone in treatment of online gambling disorder-case report." Heliyon 9, no. 3 (2023).

تماس

جهت تماس با بخش پشتیبانی فروش شرکت طراحی سایت ای بت فا از طریق اسکایپ، ایمیل و تلگرام زیر اقدام بفرمایید.

ویدیو پنل مدیریت سایت شرط‌بندی