رشد ارزهای دیجیتال و فعالیت های غیرقانونی

ارزهای دیجیتال و پرداخت های کریپتو می توانند باعث تسهیل فعالیت های غیرقانونی شوند. اگرچه این فناوری ها مزایای مفیدی مانند پرداخت های سریع و امن نیز دارند ، اما می توانند برای پنهان کردن پرداخت های غیرقانونی مورد استفاده قرار گیرند.

برخی از شیوه هایی که ارزهای دیجیتال ممکن است در فعالیت های غیرقانونی استفاده شود عبارتند از:

• معاملات غیرقابل ردیابی: ارزهای دیجیتال معاملات را مستقیماً بدون میانجی نظارت شده ممکن می سازند. این می تواند معاملات غیرقانونی را مخفی نگه دارد.

• وجوه گمنام: ارزهای دیجیتال می توانند به عنوان وجوه گمنام استفاده شوند که هویت پرداخت کنندگان را محرمانه نگه می دارند. این اجازه می دهد تا پرداخت های غیرقانونی به طور گمنام انجام شوند.

• میکروپرداخت ها: سیستم های میکروپرداخت اجازه می دهند تا جزئیات معاملات مخفی بمانند. ارزهای دیجیتال می توانند برای اجرای میکروپرداخت های متعدد برای پنهان کردن منابع غیرقانونی استفاده شوند.

با استفاده از این تکنیک ها ، جرمیان می توانند فعالیت های غیرقانونی مانند تروریسم، قاچاق مواد مخدر یا پولشویی را مخفی نگه دارند. اگرچه مدیریت مؤثر می تواند ریسک سوءاستفاده را کاهش دهد ، ولی دشوار است که جلوی استفاده غیرقانونی کاملاً گرفته شود. مقامات باید به طور مداوم نظارت کنند و بازار ارزهای دیجیتال را مورد ارزیابی قرار دهند تا آسیب پذیری های مرتبط با فعالیت های غیرقانونی محدود شوند. در نتیجه ، این مقاله احتمال استفاده ارزهای دیجیتال در فعالیت های غیرقانونی و روش هایی که می توانند برای مخفی کردن منابع مجرمانه استفاده شوند را بررسی می کند. مدیریت و شفافیت بازار مهم است ، اما احتمالاً نمی توان خطر سوءاستفاده های غیرقانونی را به طور کامل حذف کرد. مقامات باید نظارت مؤثر را حفظ کنند تا از سوءاستفاده جلوگیری و به حداکثر رساندن منافع مفید و قانونی کمک کنند.

 

Panda, Prashanta Chandra, and Nisarg Jani. "Growth of Cryptocurrency and Illegal Activities." In 5th International Conference on Economic Growth and Sustainable Development: Emerging Trends, pp. 15-16. 2019.

تماس

جهت تماس با بخش پشتیبانی فروش شرکت طراحی سایت ای بت فا از طریق اسکایپ، ایمیل و تلگرام زیر اقدام بفرمایید.

ویدیو پنل مدیریت سایت شرط‌بندی