قمار اینترنتی: مسائل، نگرانی‌ها و توصیه‌ها

قمار اینترنتی (قمار آنلاین یا قمار وب باز) مسائلی را ایجاد کرده که نیاز به توجه و تفکر دارد. مجموعه ای از این مسائل و نگرانی ها شامل موارد زیر است:

• دسترسی وسیع تر. قمار اینترنتی قمار را به بسیاری از افرادی که سابقاً دسترسی نداشتند ، در دسترس قرار می دهد. این باعث افزایش مخاطره می شود.

• مشکلات مرتبط با پرداخت. روش های پرداخت آنلاین می توانند مشکلات مالی مربوط به قمار را تشدید کنند. ساده تر شدن واریز وجه می تواند منجر به افزایش وجوه سرمایه گذاری شده در قمار شود.

• تبلیغات مستقیم و پیوسته. وبسایت های قمار اینترنتی برای جذب و حفظ مشتریان به طور فزاینده روش های تبلیغاتی و بازاریابی را استفاده می کنند. این می تواند احساس قمار بازی را تسریع و تشدید کند.

• سوءاستفاده از کودکان و نوجوانان. محتوای غیرمناسب برای بچه ها و نوجوانان در برخی وبسایت های قمار اینترنتی مشاهده شده است.

توصیه های مربوط به این مسئله شامل: محدود کردن دسترسی جوانان به وبسایت های قمار اینترنتی ، کنترل و نظارت والدین  ، اعمال محدودیت های سنی ، محدود کردن تبلیغات و محتوای مستهجن ، اقدامات تشخیص زودهنگام و مداخله در صورت مشکل  ، آموزش والدین و جوانان و توسعه استراتژی های پیشگیری برای مقابله با مشکلات مرتبط به قمار می باشد.

یک رویکرد منسجم بهداشت عمومی برای مدیریت این مسئله لازم است. مطالعات بیشتر مورد نیاز است تا برای ارائه راهنمایی مبتنی بر شواهد مؤثر باشند و مداخلات مؤثر محدود کننده و پیشگیرانه را شناسایی کنند. مسائل اخلاقی در این زمینه نیز مطرح می شود و باید مورد توجه قرار گیرد. قمار اینترنتی بازنمانده یک مسئله مهم بهداشت عمومی است که نیازمند مدیریت مؤثر می باشد.

 

Griffiths, Mark. "Internet gambling: Issues, concerns, and recommendations." CyberPsychology & behavior 6, no. 6 (2003): 557-568.

تماس

جهت تماس با بخش پشتیبانی فروش شرکت طراحی سایت ای بت فا از طریق اسکایپ، ایمیل و تلگرام زیر اقدام بفرمایید.

ویدیو پنل مدیریت سایت شرط‌بندی