مالیات قانونی روی قمار ممکن است بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر داشته باشد

این مقاله بحث می کند که مالیات قانونی بر صنعت قمار ممکن است مضرتر از مفید باشد. برخی از استدلال های مطرح شده عبارتند از:

• مالیات بر قمار ممکن است منجر به افزایش قیمت های قمار و کاهش درآمد مصرف کنندگان شود. صنعت قمار ممکن است مالیات را مستقیما به مشتریان منتقل کند تا سوددهی خود را حفظ کند.

• مالیات بر قمار ممکن است منجر به رشد بازار سیاه قمار غیرقانونی شود. برخی بازیکنان و عاملان قمار ممکن است به بازار سیاه روی آورند تا از پرداخت مالیات بگریزند. این می تواند مشکلات اجرایی و نظارتی را افزایش دهد.

• درآمد مالیاتی حاصل از قمار ممکن است پیش بینی پذیر نباشد و سرانجام کمتر از هزینه اجرای مالیات باشد. دولت ها ممکن است زیاده از حد بر درآمدهای مالیاتی حاصل از قمار وابسته شوند.

• مالیات بر قمار ممکن است تبعیض آمیز باشد و برخی صنایع و بازیکنان را به شکل نامتناسبی مالیات بزند. مثلا مالیات بر قمار آنلاین ممکن است معادل مالیات بر قمار در کازینوها نباشد.

در کل ، اگر چه مالیات بر قمار احتمالا درآمد مالیاتی تولید می کند ، ممکن است کل هزینه اجرای آن و منفی تاثیراتی که دارد بیشتر از فواید آن باشد. یک بررسی دقیق هزینه - فایده می تواند به تعیین اینکه آیا مالیات بر قمار سیاست منطقی است یا خیر کمک کند.

 

van Schalkwyk, May CI, Samantha Thomas, Martin McKee, Greg Fell, and Mike Daube. "Statutory levy on gambling may do more harm than good." bmj 381 (2023).

تماس

جهت تماس با بخش پشتیبانی فروش شرکت طراحی سایت ای بت فا از طریق اسکایپ، ایمیل و تلگرام زیر اقدام بفرمایید.

ویدیو پنل مدیریت سایت شرط‌بندی