پولشویی مجازی: مورد بیت کوین و دلار لیندن

پولشویی مجازی عبارت است از فرایندی که در آن اصل و منشأ پول غیرقانونی به شکل قانونی با استفاده از وجوه مجازی تبدیل می‌شود. بیت کوین و دلار لیندن دو ارز مجازی هستند که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیت کوین: بیت کوین تراکنشهای غیرقابل ردیابی خود را ارائه می‌دهد که افراد را قادر می‌سازد پول غیرقانونی را مخفی نگه دارند و سپس به دلار تبدیل کنند. برخی از ابزار مورد استفاده برای پولشویی بیت کوین عبارتند از:

• استخراج بیت کوین: استخراج بیت کوین می‌تواند برای پنهان کردن منشأ پول مورد استفاده قرار گیرد.

• مخازن و خرده‌فروشان: خرید و فروش بیت کوین از مخازن و خرده‌فروشان می‌تواند برای پولشویی مورد استفاده قرار گیرد، اما غالبا مشکل است زیرا معاملات ممکن است ردیابی شوند.

• میکسرها و خدمات مخفی سازی: میکسرها و خدمات مخفی‌سازی بیت کوین می‌توانند برای آسان کردن تبدیل پول غیرقانونی به بیت کوین مورد استفاده قرار گیرند.

دلار لیندن: دلار لیندن یک پول دیجیتال موازی است که برای تبدیل وجوه غیرقانونی به ارز مبادله نشده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه ردیابی تراکنش‌های دلار لیندن آسان‌تر است به دلیل ماهیت غیرمرکزی آن، اما با این حال برای پولشویی استفاده می‌شود.

 

Stokes, Robert. "Virtual money laundering: the case of Bitcoin and the Linden dollar." Information & Communications Technology Law 21, no. 3 (2012): 221-236.

تماس

جهت تماس با بخش پشتیبانی فروش شرکت طراحی سایت ای بت فا از طریق اسکایپ، ایمیل و تلگرام زیر اقدام بفرمایید.

ویدیو پنل مدیریت سایت شرط‌بندی